Ahogy öregszünk, a folyamatnak egyre több jelét tapasztaljuk bőrünkön is. Az életkor előrehaladtával számítani kell arra, hogy a bőrön ráncok jelennek meg, értágulat jelentkezik vagy különféle hibák, pigmentfoltok jelennek meg. Ezeket elsősorban a bőr kollagén tartalmának csökkenése okozza, de ehhez jöhet még számos külső tényező is. A leggyakoribb káros külső hatás a huzamosabb ideig történő UV-sugárzás. Ha ilyen tüneteket tapasztal, semmiképpen sem szabad kétségbe esni, mert a probléma orvosolható. A kezelés IPL (intenzíven pulzáló nagyenergiájú villanófény) segítségével, és igen korszerű berendezések alkalmazásával történik.

Az IPL-kezelés menete

A kezelés elején tesztvillantást végeznek, így állítják be a biztonságos energiatartományt. A villanófény nem pontszerűen éget, mint a lézer, hanem szórt, vakuhoz hasonló fényhatást jelent.

A beavatkozás során a megfelelő tartományban használt nagyenergiájú fény áthalad a hámrétegen, és stimulálja az irhát, összeégeti a kitágult ereket és pigmentrögöket melyek ezután felszívódnak. A fény által kifejtett helyi hőhatás a faggyútermelés csökkenését eredményezi, és elpusztítja az aknét okozó Propionibacterium acnes nevű baktériumot. Az IPL hatására fokozódik a bőr kollagén termelése is.

Az IPL-kezelés tulajdonképpen egy szépészeti eljárás, melynek segítségével a bőr tömöttebb, feszesebb lesz, a ráncok pedig kisimulnak. A technológia tartós szőrtelenítésre is alkalmas. A kezelés gyakorlatilag fájdalommentes.

Fontos, hogy a beavatkozást megelőző 30 napban ne napozzon, és ne szoláriumozzon, így elkerülhető a bőr barnulása. Ha az IPL-kezelést lebarnult bőrön végzik, megnő a hólyagosodás veszélye. A kezelést megelőzően tartózkodjon smink és testápoló használatától is. Ha úgy érzi, nem tudta ezeket teljes mértékben eltávolítani a bőrfelületről, mindenképpen tájékoztassa a beavatkozást végző orvost.